Alışkanlıklarını Değiştir, Kilo Ver!

Alışkanlıklarını Değiştir, Kilo Ver!

Bazı alışkanlıkların kilo almada payı olduğunu biliyor muydunuz? Hiç zorlanmadan, hatta diyet yapmadan, sadece birkaç küçük alışkanlığı değiştirerek kilo vermek mümkün. Birazdan bahsedeceğim yaşam tarzı değişikliklerinin hepsini bir anda uygulamaya başlamayın. Kendinize birkaç tane alışkanlık seçin. Yavaş yavaş, alışkanlık kazandıkça yenilerini ekleyin.

1- Yemek Dışında Başka Bir Şeyle İlgilenmeyin Özellik televizyon karşısında veya işlerinizi hallederken, maillerinize bakarken farkında olmadan daha çok yemek yersiniz. Beyniniz başka bir işe odaklandığında tokluğunuzu hissetmeniz çok daha zor olur. Ayrıca yağlı, bol karbonhidratlı ve şekerli yiyecekleri yeme eğiliminiz artar. Yemek yerken sadece yemeğe odaklanmanız, tadını, kokusunu, yapısını hissederek yemeniz çok daha erken doymanıza sebep olur ve daha az yersiniz.

2- Yavaş yiyin ve iyi çiğneyin Bildiğiniz gibi tokluk sinyalleri beyine yemek yemeye başladıktan 20 dakika sonra gönderilir. Siz yemeğinizi 5 dakikada yediğinizde geriye kalan 15 dakika kendinizi tok hissetmez ve daha çok yeme eğiliminde olursunuz. Yediğiniz süreyi uzatmak için her lokmada çatalı, bıçağı bırakabilir ve daha fazla çiğnemeye çalışabilirsiniz. Böylece sindirim sürecine de yardımcı olmuş olur, hazımsızlık yaşamazsınız.

3- Tabağınızı 1 kere doldurun ve daha küçük tabakları tercih edin Özellikle tatillerde, açık büfe yemeklerde davetlerde biraz fazla kaçırma ihtimaliniz artar. Bunun önüne geçmek için ortadaki yemekten tabağınıza yiyeceğiniz kadar alın. Tabağınızı 2. Kez doldurmayın. Büyük tabaklar yerine daha küçük tabakları tercih edin. Bu şekilde kolayca porsiyon kontrolü sağlayabilirsiniz.

4- Yemeğinizi paylaşın Porsiyon kontrolü yapmanın en kolay yanı yemeğinizi paylaşmaktır. Yemek istediğiniz yiyeceği ( bu bi tatlı da olabilir) ortaya söyleyerek arkadaşlarınızla bölüşebilirsiniz veya yemeğinizin bir kısmını sokak hayvanlarıyla paylaşarak onlara iyilik yapmış olursunuz.

5- Yanınızda sağlıklı atıştırmalıklar bulundurun. Dışarı çıkarken yanınıza alacağınız sağlıklı atıştırmalıklar, sizi dışarda cezbeden ağır, yağlı, soslu ve fastfood yiyeceklerden uzak tutar. Dışarda yapılan yemeklere, hangi çeşit ve miktarda yağ konulduğunu; hangi malzemelerle hazırlandığını, nasıl pişirme yöntemleri uygulandığını bilemeyiz. Bu tür yiyeceklerin çok yağlı ve ağır olma ihtimali, evde yaptığınız tencere yemeklerine göre çok daha yüksek ihtimaldir. Acıktığınızda bu tür yemekleri yemek yerine o an yanınızda bulunan sağlıklı atıştırmalıkları yiyerek ana yemeğinizi evde yemeye özen gösterin.

6- Doyduğunuz an yemeyi bırakın. Yemek yerken açlık-tokluk sinyallerine odaklanmaya çalışın. Doyduğunuz an yemek yemeği bırakın. Artan yemeğinizi cam bir saklama kabında dolaba kaldırıp ertesi gün yiyebilir veya sokak hayvanlarıyla paylaşabilirsiniz.

7- Alışverişe tok gidin ve listenizin dışına çıkmayın. Alışverişe çıkmadan önce bir ihtiyaç listesi hazırlayın ve bu listenin dışına çıkmamaya özen gösterin. Aynı zamanda evden çıkmadan önce, açken yapacağınız küçük bir ara öğün, listenizin dışına çıkmamanıza yardımcı olur, daha az paketli ve zararlı ürün alırsınız.