VINYASA Yoga

Dersler / Dayanıklılık, Güçlendirmek, Kondisyon, Kuvvet, Rehabilitasyon, Sağlıklı Yaşam

VINYASA Yoga

Yoga pek çok felsefe sisteminden önce var olan bir kişisel gelişim tekniğidir. Hindistan’da ortaya çıkmış bir felsefe, bir yaşam bilimidir. Hint felsefesi düşünce sistemindeki altı ekolden biri olan Yoga, bedeni, zihni eğiten, kişisel farkındalığı artırarak kişinin kendini tanımasını sağlayan, dünyadaki en eski kişisel gelişim sistemidir.

Neden Yoga Yapmalısınız?

Gençliği farklı bir açıdan tanımlayan güzel bir söz vardır “Omurgan kadar gençsin”. Bir düşünün, omurganız iç organlarınızın bağlı olduğu kasları, bedeninizi ayakta tutan kemikleri taşıyor, üstelik bedeninizin her bir noktasını birbirine bağlayan sinirlerin ana hattı tam omurganın içinden geçiyor. Omurga bedenin ya da hayatın ekseni gibi adeta… Bu hayat eksenini ne kadar esnek tutar ve sağlam, kaslarla desteklerseniz, iç organlarınız ve sinirleriniz o kadar düzenli çalışır ve bize yaşamımız boyunca sağlıkla hizmet etmeye devam edebilir.

Yoga’nın Faydaları Nelerdir?

  • Stresi Azaltır: Yoga ve nefes parasempatik sinir sistemini aktive eder. Bu sistem bedenin stres faktörleri sıfırlandığında veya uykuda aktive olur. Parasempatik sinir sistemi aktifken stres hormonu kortizol salınımı azalır ve kaslar gevşer. Böylece kan dolaşımı rahatlar, iç organlar oksijenle beslenir. Bu yüzden sadece yoga yapmak bir dizi zincirleme reaksiyon ile stres seviyenizi azaltabilir, kontrol altına alabilirsiniz.
  • Omurga Esnekliği Sağlar: Beden için hayati önem taşıyan omurganızı ve onu çevreleyen kasları güçlü ve esnek tutar. Omurganın esnek olması ve doğru duruş nedeniyle, omurga içinden geçen sinirler tam potansiyelleri ile çalışır, böylece tüm bedendeki kasların ve iç organların sağlıklı çalışması için gereken ortamı sağlar.
  • Esnek ve Güçlü Kaslar Kazandırır: Yoga ile esneyen ve güçlenen kasların ilk etkisi boyun, sırt ve bel ağrılarının azalmasıdır. Ayrıca duruşu düzeltir, kas incinmelerini azaltır.
  • Kan Dolaşımı Artar: Kan dolaşımı artar ve canlanır. Kandaki oksijen doygunluğu artar. Yoga duruşlarında sıkça uygulanan bükülmeler ile sadece kaslarda değil, iç organlarda bile dolaşım canlanır.
  • Nefese Alan Yaratır: Omurga ve kasların yeniden yapılanması, doğru kullanılması ile bedende nefes için alan yaratılır, sıkışık, kısa nefes alışı düzene girer, oksijen alımı artar.
  • Zihinsel ve Duygusal Denge: Yoga duruşları, nefes teknikleri ile birleşince zihinsel dinginlik ve duygusal denge sağlanır. Konsantrasyonu artırır, odaklanmayı kolaylaştırır. Olaylara yeni perspektiflerden bakabilmenizi sağlar.
  • Bağışıklık Sistemi Güçlenir: Tüm bunların doğal sonucu olarak bağışıklık sistemi güçlenir. Daha az hasta olur, kronik hastalıklardan korunursunuz.
  • Rekabetçi Değildir: Yoga bireysel bir uygulamadır, kıyaslamaya gerek duymaz. Daha hızlı olmak, daha yükseğe zıplamak ya da daha uzun koşmak gerekmez. Yoga felsefesinde bedenden yola çıkılır ve o gün bedenin sınırı ne ise ona uyum sağlanır. Yoga Felsefesi hayatın akışına uyum sağlamayı gerektirir.

VINYASA Yoga EKİBİMİZE KATILIN!

Vinyasa Yoga grup derslerine online kayıt ve bilgi almak için hemen formu doldurun.

Zamanınız bizim için değerli, hemen size dönelim!